Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 23 november 2014

Dag 2


Efter ett ordentligt morgonmål begav vi oss ut på stan.
Runeberg var den första vi träffade på.


Fortsatte till Domkyrkan för att räkna trappstegen, 47 st och konstaterade att granen står och lutar.


In slapp vi också.


Saulis slott och Uspenskijkatedralen.


Vy över hamnen.


Efter att ha småfrusit bland marknadsstånden på salutorget for vi in till Kappeli på varm glögg.


Så vackert i vinterskrud. Där i runda hörnet till vänster satt vi.


Så vackert där inne med kristallkronor och mjuka fåtöljer.

 



Glöggtajm.


Själv blev jag förälskad i ett urgulligt får och föll som en fura. Viskade åt det att du ska få följa med mej hem. Nu är jag fåraherde på riktigt.


Ännu mera bollar.


Och så gulliga björnar, som inte var till salu.

 


Äta bör man annars dör man och vi sökte upp Leonardos nära tågstationen.


Jag åt en smaskig Leonardos på Leonardos.
Så småningom var det hög tid att hämta väskorna från hotellet och bege oss mot tåget. Slut i både fötter och huvuden men glada och lyckliga.
Vi fick två fantastiska dagar med tillsammanstid och vi har stått dubbelvikta av skratt lite här och där. Helsingfors kommer att minnas oss länge och vi kommer att minnas Helsingfors länge.
Efter en gruppkram på Bennäs station med löfte om att vi ska göra det igen skildes vi åt olika håll.
 
 

4 kommentarer:

  1. Ja var så varm inombords å foll i skratt tå ja tänker på reiso vår e så glad att ja har Petra e dej KRAM

    SvaraRadera
  2. Kram kram kram! :) :) :) :) :)

    SvaraRadera
  3. Samma här! Det där lever jag länge på :)) tusen kramar tillbaka!

    SvaraRadera