Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 november 2014

Från jakt till mässa


Fick en pulshöjare på vår skogsfärd i dag.
Såg en jägare stå framför oss på vägen och plötsligt avfyrar han två skott. Zeb och jag tvärnitar och jag tänker att nu är vi nästintill skottlinjen. Jägaren viftar åt oss att det är lugnt vi kan komma. Det enda jag kan tänka är att det är kråkor som jagas men när vi kommer fram ser jag att det är en rödräv som fälts. En stövare kommer och det uppstår lite tumult mellan hundarna varvid Zebs halsband far över huvudet och han är fri. Rusar efter stövaren in i skogen men efter bara nån meter kommer han till mej igen och sätter sej för att jag ska kunna sätta halsbandet på igen. Verkligt klok och duktig hund vi har, hrmm...
Säger åt jägaren att vi kommer att komma tillbaka samma väg så jag hoppas verkligen att han inte skjuter på allt som rörs. Han lovar dyrt och heligt. Synd med rödräven kan jag tycka för den var verkligen fin. Hade jag fått bestämma hade den fått springa vidare, så sällan man ser sådana.
Vi fortsatte till mässan i Tellushallen. Kände att jag håller på att bli osocial och ociviliserad efter att jag suttit hemma i flera dar. Köpte bröd, hälsade på trevliga bekanta och smekte Varax retrogunga som stod i ÖT och PS monter. Arbetsskada för oss båda, mest då gubben förstås som är målarmästare.


Krista Siegfrids var dagens dragplåster och kön ringlade lång till autografskrivningen. Det blev som sagt mest drallat omkring där och provsmaka och skriva lotter. Så fick jag ryggen masserad av en fantastisk mojäng, man passar förstås på när det finns på plats och ställe.
Och i kväll målas det pingviner i akryl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar