Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 7 november 2014

Som i en saga


Kära nån det är fredag igen.
En grå sådan men vad gör det när allt annat känns bra och ledigheten har gömt sej bara om hörnet under dagen.
Bra underhållning i radion när det är näsdagen i dag. Hade först inte en tanke på att delta i insamlingen trots att jag många gånger gjort det förr. Men så satt jag och tänkte på hur bra jag har det och tänk om jag inte haft den lyckan att få födas i ett land som Finland. Tänk om jag inte kunnat ge mina barn trygghet, mat, sjukvård och utbildning. I de tankebanorna blev det plötsligt en självklarhet att jag skulle skänka en slant.


Jag kom hem till ett nystädat hus och det är bland det bästa man kan få en fredags eftermiddag.
Så jag ville ha frisk luft och tog med hunden. Det var absolut tyst i skogen, inte ett endaste ljud.
Träden stod som statyer och det var lite Narnia över det hela. Hade inte blivit förvånad om den elaka snödrottningen kommit där bakom kröken.


Björkarna står med böjda ryggar och jag undrar om de inte blir tungt i längden att stå så framåtböjd.
Det var friskt och kyligt men alldeles underbart. Tystnaden var den bästa, efter fabriksdag med alla oljud man kan tänka sej.


Hem till det nystädade huset. Värmde glögg och kände värmen återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar