Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 28 november 2014

Välkomnande


Och den efterlängtade fredagskvällen kom.
Bryggde kardemummakaffe och avnjöt russinkaka, en rejäl bit. Kröp sen under pläden och drog otroligt sköna stockar. Inte bråttom någonstans, inte bråttom med någonting.
När livsandarna sakteliga började återvända band jag en dörrkrans till vår ytterdörr. Som den vana jag har blev den lika rufsig och vild som den brukar bli. Hyggligt så. Nu ser det lite mera inbjudande ut vid trappan. Endast snötäcket fattas.


I kväll öppnar jag Herrljungas glöggflaska, sjunker ner bland soffkuddaran och tittar på På spåret.
Ska bli så skönt, fast en mörad oxe och en brulee  hade visst suttit fint också denna fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar