Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 16 november 2014

Stilla söndag


Oj vad det är svårt att få till bilder i den här gråa värld vi lever i nu.
Ville ju visa pingvinerna som kom till i går. En pingumamma med sin osäkra baby som tycker det är tryggast intill nån som är större. Så de två tuffare som är ute på egen hand.
Under dagens ljusaste tid fanns ingen ström i kameran och när batterierna var laddade var det redan skymning.
En nästan för slö dag i det här huset kan jag tycka, tillika väldans skönt.
Zeb är den som fått mest uppmärksamhet efter att jag drömde att jag givit bort honom till en vanvårdad kennel där han fick trängas in i en trång bur med massa andra hundar. Sånt kan man nästan gråta en skvätt över. Så vi har haft pälsvård och kloklippning och extra massa kramar och pussar. Just nu är han på dagens andra länk.
Och som när en söndagseftermiddag är som bäst så har jag läst på min bok och småsovit mellan bladen.
Tror jag ska ta en tur till farmors nu och se hur hon haft det i helgen.
Ett filmtips ska ni få även om det var lite magstarkt. Vi såg filmen 12 years a slave i går kväll som handlade om slaveriet och var verklighetsbaserad. Hade velat se den redan när den kom på bio men visste att där kommer jag inte undan ifall jag inte klarar av att se den. Kom på mej flera gånger att sitta med hopbitna käkar när piskan ven och det var fruktansvärt men så otroligt sevärd ändå.
Se den om du har möjlighet, jag rekommenderar verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar