Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 7 december 2014

2 advent


Nu går dagarna i rasande fart och knappt hinner vi blinka före advents och jultiden är över för den här gången. Alltså gäller det att ha myset på hög nivå nu.
När jag var på den extremt roliga Helsinforsresan för en tid sedan (skrattar för mej själv ännu över dråpligheterna som avlöste varandra) så köpte jag en ask med prismor från Stockmanns. Tänkte att det kunde bli fint i granen när ljusen glimmar i dem. Kunde inte hålla mej utan har hängt några prismor i köksfönstret ovanför adventsljusen som brinner i väntan på att granen huggs. Det blev nästan lika fint som i Saulis slott måste jag säga.


I det rådande mörker vi lever i blir ljuset allt viktigare. Virade en ljusslinga runt stegen som är tillverkad av gamla störar och nu ger den ett fint uppmuntrande sken.
Kvällen tillbringas i julkortsskrivandets tecken. Hur många gånger ska jag inte sucka före det är klart men så är det också roligt att tillverka egna julkort. Den dag jag inte orkar skriva mera blir det inga julhälsningar. Har bestämt att inga hälsningar härifrån huset kommer att hamna på tidningen. Opersonligt är vad det är och åtminstone jag läser inte de hälsningarna. Men man gör nu som man vill med den saken.
Nu skulle det då vara två veckors arbete framför och efter det ett lååångt jullov. Hurraaa för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar