Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 20 december 2014

Nu sitter den där


Nu känns det som om den sitter där.
Julen med all sin glädje.


Jag har handlat den sista maten och klapparna. Pojkarna kommer att ta hand om resten (färskvarorna).
Trillade köttbullar och bakade en kaka medan Verner och Verner sjöng om julskinkan som rymt.
Ska ännu i dag skura upp tvättutrummen sen fortsätter jag med resten av huset i morgon. För på måndag vankas det eftermiddagsfrämmande så då vill jag ha det klart så långt som möjligt.


Vår gran den står ännu i skogen och växer. Inte ens utsedd är den. Där kan ni önska oss lycka till med all den snö som fallit.
Gubben och jag tog just ett friskt motionspass med snöskottning och det var riktigt roligt. Gläds så åt den snö vi fått och att vi får fira en vit jul i år. Bästa bästa.

2 kommentarer:

  1. Vi var i dag på granjakt å hem kom en som nu står klädd i stugan, alla granar var så trötta i skogen ;) Ha en skön jul och njut, det kommer jag att göra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till granen! En superjul önskar jag dej!

      Radera