Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 10 december 2014

Stormvarning


Stormvarning där ute och Zeb kniper hellre igen än går frivilligt ut.
Känner hur det ruskar om vårt lilla hus och i kväll är det skönt att bara sitta inne. Endast en tokig med ny cykel måste bara ta en liten tur i alla fall.
Själv slår jag in presenter åt morgondagens jubilar medan jag följer med den ståtliga Nobelbalunsen på tv.
Två veckor kvar till jul, kan ni tänka er. Har aldrig känt ett sånt lugn som jag gör i år. Ingen limpa, ingen pepparkaka, inget knäckebröd och inget godis är ännu gjord. Men behövs det så hinns det tänker jag och dricker lite glögg och tänder ett par ljus.
Tråkigheter med handen ligger ju framför och i morgon blir det ett par telefonsamtal för att se var jag kan få åtgärdat det snabbast. Det för att handen har börjat svullna igen och knuten blivit både större och rödare. Allt detta förstås efter att jag besökte läkare. Varför få allt fixat på en gång när man kan dra ut på det hela liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar