Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 6 december 2014

Den perfekta granen


Det blev en tur till skogen och solen tittade faktiskt fram.
Gick omkring och betraktade allt som kunde vara objekt som årets gran. Den perfekta granen.
Finns den överhuvud taget. Vi är olika där gubben och jag. Han ska ha en tät gran och jag ser hellre på en glesare variant som är mycket enklare att pynta. Ser på alla fula och ojämnt växta granar och tänker att de stackrarna aldrig får komma in och bli glittriga och fina.
Det där är precis som här i världen där alla vackra människor blir valda först, skönhetstävlingar, modeller, lucior... Där hjälper det föga hur insidan ser ut.
Kanske en ful gran aldrig skulle komma på att barra t.ex. Medan den perfekta strösslar sina barr runt hela huset och man till sist har en hel hög i sockfötterna.
Hur som helst hittade jag ingen gran i dag, däremot vackra grankvistar från ett träd som fallit offer för stormen här tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar