Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 6 december 2014

Självständighetsdagen


Vaknade ovanligt tidigt för att vara lördag.
Steg upp och tände julbelysningen och levande ljus. Självständighetsdagen, en dag att känna tacksamhet över.


Den här dagen har i alla tider varit vigd åt bakning av allehanda slag, mest kanske stora pepparkaksbaket. Nu vet jag inte hur det blir med pepparkakorna, dels för att det finns otroligt goda i handeln och dels för att jag inte för så länge sen hittade kakor uppe i skåpet från i fjol. De har inte sån åtgång hos oss. Istället blev det ett par sorters småkakor och vanligt rejält bröd. Allt gick i ett huj och jag han inte tvätta sömnskorvet ur ögonen före allt var gräddat och klart. Jag gillar sådana dagar och bara förmiddagen har gått ännu.


Nu blir det skogsvandring med min lurvige fyrfotade vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar