Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 december 2014

Efterlängtad


Det är inte mycket som slår en fredags eftermiddag när man får stämpla ut till en helgs ledighet.
Med stela axlar och nacke kom jag hem och tände stjärnor och ljusstakar i det redan mörka huset. Bara det gjorde att kroppen mjuknade lite grann. Så skönt att ha det här mjuka skenet och tända lite extra ljus under kvällen. Själva mörkret har jag inget emot men däremot det dystra vädret med plusgrader är förfärligt. Påfruset kunde det åtminstone vara.
I kväll gör jag ingenting. Har varje kväll i veckan dammat, skurat och pyntat så i kväll ska jag bara vara. Läsa på min bok, basta, titta på tv och dricka julmust, fick ett sånt sug efter must under arbetsdagen. Ja i mina öron låter det som en alldeles perfekt start på en härlig efterlängtad helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar