Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 26 december 2014

Julannandag


Den här dagen har fortsatt i ett liknande sömnigt töcken som gårdagen. Helt ljuvligt med såna här dagar. Men jag var faktiskt ute under dagens vackraste tid, ca 1,5 timmes härlig promenad med Zeb när solen svepte sitt ljus över träd och fält. Kan tycka att inget är så vackert som det, som den vintergillare jag är.


Så gör man det enkelt för sej och kokar risgrynsgröt i grötkokaren och fruktsoppa till. Nu var inte alla sååå förtjust i det så nu i kväll är nån på jakt efter franska och korv för att göra sej en hemmagjord grillpanna. Vackert så.
Annars har dagen gått åt till att sitta med näsan i Keplers bok. Så spännande! En riktig bladvändare och rekommenderas varmt åt de som vill ha lite spänning och tål blod. Huj!


Kivilyktor på rad.
Kära mor förärade mej en sandfärgad i julklapp och det är min sjätte lykta. Tycker de är så fina i all sin enkelhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar