Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 31 december 2014

Årets sista dag


Igen är ett år till ända och det är ju inte riktigt klokt egentligen hur fort dessa år går. Nyårsfester typ hela tiden.
För min del har jag haft ett bra år måste jag säga. Det betyder ganska långt att det har gått bra för familjemedlemmarna, arbete finns, hälsan finns och vännerna finns.
Jag har fått resa kortare och längre. Mozarts födelsestad Salzburg slår högt i år. Naturen och landskapet runt omkring var magnifikt.
I musikväg är det konserten med Lars Winnerbäck som toppar. Vilken skön kväll det var.
Roliga grupper kan man också halka in i. Själv blev jag medlem i Sällskapet Merabs Skönheter. Den gruppen har förgyllt mina dagar allt sedan september månad och givit mej visdom, frållerier och nya vänner.
Nyårslöften finns inte i min värld. Ska fortsätta i samma bana där jag trivs och mår bra, inget annat betyder något.


Om du firar in det nya året i ensamhet eller i glada vänners lag hoppas jag hur som helst att just du får ett härligt nytt 2015. Må det bringa glädje till var och en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar