Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 29 januari 2017

Att ha firat en älskad


Så kom då dagen som farmor varit nervös för.
Dagen då hennes 90 års dag skulle firas. Hon fyller egentligen på tisdag, men en söndag med mat passar allra bäst. Vi samlades barn, barnbarn och barnbarnsbarn med familjer vid Uffes i Purmo. Det blev några fina timmar med mat, kaffe och tårta och där farmor överöstes med blommor, presenter, sång och hurra rop.
Jag har också väntat på den här dagen. Att få uppleva sin farmors 90 års dag är inte alla förunnat. Och eftersom både mormor och morfar och min farfar dog alldeles för unga kan jag tycka, så sätter jag ett otroligt värde på att ännu få ha farmor vid liv.
Att hon är pigg och klar i huvudet och vi kan ha väldigt djupa diskussioner om livet, samtidigt som vi kan skratta hjärtligt åt banala saker är nåt jag sätter värde på. Humorn är nog det som hållit henne uppe alla dessa år.
Och när hon tycker att hon bara är till besvär för oss anhöriga eftersom hon inte ser så brukar jag alltid framhålla hur mycket hon betyder för oss och hur fattigt det skulle vara utan henne. Jag tror hon vet hur älskad hon är. Må vi ha många år tillsammans ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar