Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 1 januari 2017

Nytt år


2017
Nytt år med nya möjligheter.
Det blev ett fint avslut på det gamla året i härligt sällskap runt matbordet.
Vårt hem pryds av fina blommor från de senaste dagarnas gäster och de är verkligen en fröjd för ögat.


Så har man ju då läst bloggar, instagram och andra inlägg om löften inför det nya året. Och folk lovar och lovar. Kändisar som ska gå ner femtio kilo under året, lycka till vill jag tillägga. Själv skulle jag vara glad om jag fick bort fem. Det är ju mest detta om vikten och hälsa som det handlar om och visst är det bra med mål och hälsosam livsstil. Men i grund och botten tror jag mest på det att vara snäll mot sej själv. Lyssna till kroppens signaler, måtta med allt, våga säga nej och tillåt dej att ta det lugnt.
Stressen i dagens samhälle håller på att bli största faran för oss.
Men visst vill jag också lyckas med en massa löften, men så har jag blivit klok nog att fatta att vid 45 års ålder är det inte lätt att ändra och lära sej nya vanor. Det går en tid sen är man tillbaka i samma hjulspår igen om man inte blir piskad framåt av nån annan. Själv har jag ingen sådan karaktär.
Nånej så jag kan väl meddela att hittills i dag har det inte slunkit ner varken bulla eller godis och jag är stolt över mej. Få se vad morgondagen bringar.


Denna bukett ger mej hopp om ljuset som återvänder, livsglädje och en framtidstro.
Hoppas du får en fin start på det nya året, och vad du än har gått och gett för nyårslöften så kom ihåg att först och främst vara snäll mot dej själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar