Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 15 januari 2017

En bra söndag


Som alltid så sover jag som en stock efter skolhelg. Snusade på i nio timmar i ett streck i natt och det var så oerhört skönt att känna sej utvilad.
Dagen har löpt på med allehanda ting som blir lämnade när jag inte är hemma, precis som om jag har haft både tvättmaskin och dammsugaren med mej i Kokkola. Så jag schasade ut gubbe och hund och satte igång.
Farmor besökte jag efter att pojkarna farit härifrån och det var ett bra drag eftersom det varit en rätt ensam dag för henne förstod jag. Det är väl så med söndagar när ofta de närmaste samlas så kan det bli ensamt för den som är ensam.
Resten av kvällen ska jag bara softa, värma nån tekopp eftersom jag är frusen och helst skulle ha vantar på mej inomhus. Planerar inkommande vecka som den stora skåpstädarveckan för nu är det smått kaotiskt på den fronten. Måste ordna och sortera och få till några förvaringsomplaneringar. Sen sista sonen tog sitt pick och pack lämnade rätt många hyllor tomma och nu har jag brett ut lite här och där och ingen ordning överhuvudtaget finns. Vissa hyllplan gapar tomma medan andra bågnar av saker. Gubben menar dessutom att mina konst och målargrejer finns lite varstans i huset och tänker jag noga efter kan han verkligen ha rätt i det. Så, nån sorts ordning på torpet ska jag försöka få till de närmaste dagarna.
Köpte mej fina rosor i går för att jag helt enkelt tyckte det var på sin plats och muggarna är från Arabias Finland 100 års jubileumsutgåva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar