Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 26 januari 2017

I konstens tecken


Vi vuxenstuderande hade i dag möjlighet att åka med heltidsstuderande till Vasa.
Klart man hakar på sånt så jag tog ledigt från arbetet för att i stället ha en riktig upplevelse dag.
Vi besökte först vår rektor Annika Bergvik Forsanders utställning Utopia i Vasa konsthall. Där berättade hon om hur utställningen kom till och om tavlornas betydelse.


Så traskade vi iväg till Kasernen där Jannike Herlevi tog emot oss och visade oss sin jobbatelje´ där hon gör sin grafik. Jannike hade vi som lärare skolhelgen i januari och ska fortsätta med henne i februari. Så fick vi träffa Mia Damberg som håller på med fotokonst i hennes atelje´.
Sen tog Paula Blåfield emot oss vid Black Wall Gallery där vi såg mera konst och så fick vi stifta bekantskap med Artoteket där man kan köpa och hyra konst.
Vid det här laget var vi hungriga och valet av matställe var fritt. Vi var några som valde Il Banco, ett ställe jag inte besökt tidigare men absolut kommer besöka igen. De hade supergod lunchmat som man fick plocka åt sej själv med goda sallader, mört nötkött och ostgratinerad zuccini bland annat.
Därefter var det meningen att vi skulle besöka Österbottens museum men jag och min kompis frågade snällt och vi kunde gå på shoppingrunda istället. Vi tänkte, vi är ju vuxna människor som kan bestämma själva ju. Och det gick så bra så.
Klockan tre startade bussen hemåt och nöjda och belåtna satt vi och redde ut meningen med livet i ett säte där i bussen. Såna här dagar borde det finnas flera av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar