Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 januari 2017

Lite av den lilla julen ut


Det skötte sej lite av sej själv detta med att börja städa bort julen.
Det var aldrig meningen att det skulle ske nu, men när jag en kväll lämnade med en halv adapter i handen när jag skulle dra ur adventsljusstaken kom tanken.
Egentligen är det bara plasthöljet som är söndersprucket helt och hållet men man blir ju betänksam att använda sånt.
Och en ljusslinga som blinkade utan att det var meningen att den skulle blinka. Så den slet jag i två delar och så fanns det inget annat än att kassera den.
Så liksom lite så har jag tagit tag i saker och ting i kväll. Men så lite jul som det varit hos oss denna gång så blir det inga märkvärdiga förändringar.
Men granen vill jag verkligen ha kvar över helgen, trots att den inte fått vatten sen nyår och därför barrar måttligt.
Tanten i mej har vaknat till liv efter nyår och i arbetet har jag nu mest lyssnat på Vega sändningar. De kör samsändningar med hela svensk Finland den här veckan och jag har tyckt vissa program har varit riktigt bra. Som podden Mammapolis, som jag kan rekommendera. Det är Maria och Sandra som funderar över mångt och mycket och stunderna de varit i radion har tiden gått i ett huj.
Podden finns också på arenan att lyssna till när man vill.
De flesta av er har säkert ledigt i morgon men jag ska till arbetet som vanligt, tack bara till högt uppsatta kostymherrar. Det här får säkert landet på fötterna ska ni se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar