Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 16 januari 2017

Tagit vatten över huvudet


Jag tog tag i stora skåpröjar grejen i kväll, precis som jag tänkt.
Just nu känns det inte så klokt och det känns som om jag tagit mej vatten över huvudet. Efter att jag vaknade klockan tre i natt och inte sov sedan det och med en arbetsdag bakom så var det kanske inte så lyckat. Försökte mej på en frisk promenad med hunden när jag kom hem men allt jag fick utav den är en sur hund som nu ligger med nosen tryggt i snödrivan och totalvägrar komma in och vara lite social.
Men visst, lite har jag fått flyttat och fixat fast huvudet känns luddigt och ögonen vill gå i kors. Jag har röjt undan så gubben ska få ha sina datagrejer och tekniska prylar och diverse cykelprylar (tomma cykelskokartonger m.m ???) på ett och samma ställe. Nu gäller det bara för honom att få fixat till det själv.
Det betyder att jag tömt en hel del hyllor och nu ligger alla mina prylar utspridda i målarrummet.
Och orken tryter. Tror det blir att stänga dörren och låtsas att allt är som det ska vara. Det kommer en dag i morgon också i bästa fall.
Annars är jag riktigt kulturell nu vad kommer till böcker och läsning. Vilhelm Mobergs Utvandrarna håller jag på med och jag kan faktiskt tycka den är helt okej att läsa. När man ser fram emot små lässtunder då är det ett gott betyg. Jag har fått låna alla fyra böckerna i serien och meningen är att jag ska plöja igenom dem sakta men säkert. Om det tar till midsommar eller jul, det vete fåglarna. Igenom dem ska jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar