Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 8 januari 2017

Blå rummet


Eftersom jag arbetade trettondagen tyckte jag att jag kunde löpa linan ut och i bästa kyrktid i dag tog jag fram symaskinen och satte igång.
Och det är en dröm att kunna sy med en maskin som funkar som den ska. Jag är nästan salig när jag tar fram den, liten och nätt, enkel och behändig.
Lagom till starten med söndagsmiddagen så var gardinerna strukna och upphängda. Det kan vara svårt att se när fotot är taget mot ett ljust fönster men det är samma färg på bollarna som i tapeten, två blåa nyanser och den beigea.


Så igen har vi ett ordentligt blått rum. Precis som när vi flyttade in för snart 17 år sen och det mesta gick i blått. Det måste betyda att den färgen gillas av oss.
I går kväll var ju syster med familj på besök och det var väldigt roligt att ha dem här. Det blir ganska sällan jag ser barnen (Purmo är så avlägset) och jag som är van att arbeta på samma ställe som syster så känner nog en viss saknad sen hon bytte arbetsplats. Samma gäller henne kan jag förstå så som hon hängde mej om halsen i går :)
Syskonkärlek är något väldigt fint och värdefullt.

2 kommentarer:

  1. Ja jag ir allt lemen i arma idag... :) Men tack det var det värt! Gardinerna blev snygga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får smöri me na liniment! Tack ännö för att ni kom!

      Radera