Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 19 januari 2017

Inte tid för flunsa


Jag måste få sätta upp en somrig bild i dag och hittade i all hast denna från uterummet i somras.
Längtan till det bättre blir kanske inte mindre av en grönskande bild men det är sånt vi får leva på i några månader ännu.
Det kommer att bli förändringar i uterummet så fort det går att börja på. Tegelgolvet måste jag med sorg riva upp för det går inte att leva med all den gröna mossan som bildas under vintern. När våren kommer är det en sliskig grön sörja över hela golvet och det är ett evighetsprojekt att bli kvitt. Men jag fick testa det i alla fall och jag som älskar tegel kommer sörja det. Sen har jag ju tagit in matbordet till målarrummet som arbetsbord så det blir nån ändring också i möbelväg.
Går jag tillbaka till nutiden så håller jag på att få en bacillskräck utan dess like.
Gubben är som den värsta snorholk och jag har verkligen varken tid eller råd att bli sjuk nu. Har så mycket roligt på gång som jag inte skulle vilja ge upp. Så det är vitaminboost och handtvätt och avskildhet som gäller. Gubben är förpassad till soffan och Zeb mår när han få ta hans plats i sängen en stund från kvällen. När jag breder sängöverkastet på så vet han att det är fritt fram att komma upp. Han får ändå för varmt till slut och söker sej ner på golvet.
Så egentligen är det inget annat än att hoppas på det bästa och se var det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar