Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 4 januari 2017

Kyla


Nu har kylan grepp om oss.
-23 visar temperaturmätaren nu och jag gläds åt spisen och dess underbara värme.
Såna här kvällar gör jag inte många knop. Det blir mest att se till att hålla värme i stugan och sej själv.
Sökte efter musik det är länge sen jag lyssnat till och nappade tag i Adam Cohen.
Han har en lite annan stil än sin far musikmässigt men är också en fantastisk textskrivare.
Så kom låten Fall apart som han skrivit om sin far och den är så fin.

They speak of my father when he´s not around
You´ll be hearing his voice like you´re hearing it now

And I´ll be the son with his fathers books and guns
His breath inside my lungs his words upon my tongue

Gonna let myself just fall apart
Gonna let myself just fall apart
Somehing old must end
Something new must start
Gonna let myself just fall apart

In your house in Montreal the walls talk back to me
And when I consult a mirror it´s both of us I see

And what has begun cannot be undone
Like a bell that has run for a beloved one

Jaa...
Nu ska här stoppas ved i pannan igen.
Hoppas ni har det varmt och skönt i era stugor.
Har så väldigt lite att skriva om i kväll, tror tanken förfrusit sej på sin väg den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar