Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 6 januari 2017

En röd arbetsdag


Det var nog märkligt att stiga upp när det ännu var becksvart ute och bege sej till arbetet.
Men vad gör man annat än att försöka få landet på fötter. Så var vi ju hela hopen arbetare och sen jag väl kom mej dit var det som vilken arbetsdag som helst.
Först blev det en timme klassiskt med radion och först tyckte jag det var vackert men mot slutet blev det nog farligt rogivande. Så lyssnade jag på sista förmiddagsprogrammet av Supernova, så tråkigt att det nu börjar sändas på kvällar för här hemma går inte radion av misstag. Efter middagen kom mitt för tillfälle bästa radiostunden podden Mammapolis och efteråt en ortodox gudstjänst och jag tänkte att visst, vi kör lite "gussooli" när det ändå är söndag och allt. Men efter tio minuter blödde öronen av allt mässande så jag vred om ratten till nåt träningsprogram som var typ lika intressant. Ungefär så har dagen gått och samtidigt som jag lyssnat på radion har jag hållit på med min kopparlödning. Döm om min förvåning vid arbetsdagens slut när jag räknade ihop mina bitar och jag hade gjort denna veckas rekord. Samtidigt höll jag en maskin vid sidan om vid liv och han hade också spottat ut mera krökar än vanligt fast han alltid håller samma takt, så är fallet inte med mej måste jag tillägga. Stackars maskinen kände säkert av kostympiskan den också.
Så tack ska jag ha för i dag.
Och jag visste ju att här hemma väntade en gubbe(han hade inarbetad dag) och en hund. En spis med eld i och en soffa. Möra biffar i kylen och vin i lådan, och allt detta gjorde att jag fixade dagen rätt så galant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar