Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 27 januari 2017

Tappar gnistan


Jag var målarsugen i kväll.
Peppad från gårdagen ville jag fortsätta på målningen jag startade med för nån dag sen. Och. Det blir till ingenting! Det är som om jag inte fattar vilken väg jag ska hålla penseln ens. Kluddar en färg, konstaterar att det blir för ljust. Mörkar på och det blir för mörkt. Fel färg, fel nyans. Voj jestas! Det är sånt här jag blir gråhårig av.
I dessa mörka stunder tror jag att jag är färdig med mitt konstnärskap.
Men jag har varit där förut, flera gånger, och jag har alltid kommit igen. Men det retar mej att jag avsatt en massa dyrbar tid av min fredagskväll på nåt som inte kommer tåla dagsljus.
Så nu släcker jag ner och stänger dörren. För i kväll åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar