Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 25 januari 2017

Medicinering


Igen ett tråkigt blåsväder ute.
Själv sitter jag inne och känner mej frusen, just för att jag inte vill ut och röra på mej.
Dricker te och är småkraxig i halsen, få se hur det går.
Har gått med nåt som jag lägger på magkatarr sen före julen. Åt upp några överblivna piller från tidigare åkomma för nån vecka sen och hoppades på det bästa. Det gick en tid men så i dag gnagde det extra mycket och jag slängde allt jag hade för händerna och tänkte att nu får det banne mej räcka. Ringde arbetshälsovården och förklarade att jag har nåt som åker upp och ner i strupen på mej, precis som om jag svalt dåligt tuggad knäckebröd. Man måste ju säga hur man har det. Så jag fick en läkare att skriva ut medicin och tisdagkväll nästa vecka ska jag på läkarbesök. Japp, skönt att ha kommit nån vart med detta. Att det ska vara så svårt att ta tag i saker och ting istället för att bara vänta att det ska gå om av sej själv.
Och i morgon har jag pekkasdag och ska ut på äventyr. Då skulle man ju helst vara någotsånär i skick. Dagen kommer innehålla bussresa, konst och väninna. Allt i fin kombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar