Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 11 januari 2017

Vårterminen igång


Så där ja, nu har jag kravlat mej upp ur barrhögen och borstat av mej.
Vårterminen startade i går med artist talk och jag fick lockat med mej min studiekompis. Härligt att träffas igen och vi konstaterade båda att vägen till och från skolan hade varit allra bäst med kvällen. Vi hade en massa saker att ventilera och med facit i hand var vägsträckan onödigt kort så här första gången.
Vi har skolhelg inkommande helg och det blir grafik med monotypier. Ja jag var också som ett frågetecken före jag googlade lite bilder och fick lite mera kött på benen. Vi har ju långt själva fått välja våra kurser denna termin och grafik var nåt som stod högt på allas lista. Just den här typen är en ny form men verkar vara riktigt intressant. Dessutom fortsätter kursen skolhelgen vi har i februari så vi hinner säkert göra ett och annat.
Så nu betyder det att jag borde få fram lite skisser/teckningar och fotografier till fredag. De ska användas som bakgrund till våra kommande verk. Och det var det jag egentligen skulle börja med i kväll när jag plötsligt kom på mej med att stå med palettkniven i högsta hugg. Hade en längtan att få göra något riktigt enkelt och kravlöst och började med att dra färger över duken med en gummiskrapa. Färgerna påminde mej om lite lappländska sådana och med palettkniv tog jag fram lite detaljer.
Enkelt och bra som uppvärmning efter ett längre uppehåll. Bara jag får hem några större dukar ska nog här målas. Ide´erna rasslar nämligen in i jämn ström.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar