Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 30 januari 2017

Dessa tunga måndagar


Säg nu när en måndag varit lätt.
Inte i min värld åtminstone för där tycks måndagar alltid var tunga. Plötsligt befinner man sej på jobb och har ingen aning hur man hamnade dit då det ju var helg just. Vart tog den vägen? Hur gick det så fort? Jag känner mej alltid snuvad på konfekten.
Så denna gråa trista och sorgliga måndag jag fått ta del av skulle jag helst lägga bakom mej nu. Blev i alla fall lite bättre av att komma hem och få dra sockorna på, slänga mej i fladdermusfåtöljen och läsa några sidor i boken. Jag har ju en riktig långkörare på gång i Vilhelm Mobergs böcker om Karl-Oskar och Kristina. Har kommit över Utvandrarna och är nu på gång med Invandrarna och får ta del i hur det gick sen de kom i hamn i Amerika, den nya världen. Ibland blir jag alldeles lång i synen av de relativt tjocka böckerna men så igen är de rätt intressanta och nog ska jag igenom alla fyra böckerna tids nog. Kanhända det blir lite annan läsning emellan eftersom jag skickat efter två pocketböcker häromdagen. Mera om de sen.
Som ni märker är det inte mycket till håll igång i kväll. Och jag har verkligen inga planer på att rycka upp mej heller. Det får jag ta tag i en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar