Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 23 januari 2017

Heja måndag


Ny vecka, nya möjligheter.
Steg upp med fel fot, sur och tvär utan anledning. Allt tills...
" Nö kombär i ti staa juudi men ja var i misstag å använd ten tandbösta" hör jag gubben säga.
Jag går i taket, och visst, det uppstod ljud. Jag med min enorma bacillskräck de senaste dagarna då jag tvättat och gnuggat allt som ska vidröras. Ätit massor av vitaminer och boostat på alla tänkbara sätt. Så går han och använder min tandborste.
Jag slängde den på direkten, tvättade händerna, strök tandkräm på fingret och gnuggade mina gaddar på så sätt. Till sist tandtråd och så fick det duga denna usla morgon.
Nu har han köpt oss båda nya tandborstar. Han undrade om han skulle ta lika till oss...;)
Jag kom in till arbetet och tyckte det luktade av frasspiss.
När jag arbetat en stund och lukten inte gett med sej kom jag fram till att det var min tröja som luktade svett. Väl använda arbetströjor som varit med om mycket kan vara svåra att få fräscha. Jag klarade lite på en timme, sen kunde jag inte stå ut med mej själv längre. Kom på att jag har en ombytes i väskan och så fick jag fixad den saken och doftade resten av dagen som en petunia.
Så bra att ha slängt lite extra kläder i arbetsväskan. Tröja om man luktar svett, trosor om man pissar på sej.
Kom ihåg en lärarinna som hade stickade byxor i sin skolväska som vi småglin var väldigt intresserade av i tiderna. Men hon var ju smart den kvinnan, man kan ju faktiskt börja frysa.
Ja det var dagens inlägg från denna feelgood blogg haha!
Nå nej rena rama verkligheten utan vare sej filter eller försköning.
PS. Humöret blev bättre under dagen.

2 kommentarer: