Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 13 november 2010

Arnolds och fotbollsfest



Det blev en Kokkola resa idag fast det inte var tänkt så från början. Fick gubben övertygad att NU MÅSTE DU ha nya byxor. Han är annars lite svårflörtad när det gäller kläder för så länge det finns nåt att ta ur kläskåpet så är det ingen panik. Jag sprang omkring i butiker och hade den där känslan måste ha som jag brukar drabbas av men kom av mej på något vis och kom endast hem med en plastskärbräda. Känns lite löjligt nu i efterhand att åka långa vägar för en skärbräda men den behövde jag så varför inte.
Så finns Arnolds i Kokkola nuförtiden och det missade vi inte. Vill jag göra ungarna lyckliga så är det att komma hem med donitsar,ni skulle sett stora gossens leende när vi kom hem.
Sist vi kom  från Äkäs fick vi svänga in vid Zeppelins enbart för donitsarnas skull.



Esse IK har avslutning ikväll så gubben är dit och vår fotbollsspelande gosse.
Påpekade så smått att somliga får gå här hemma i noppiga joggingbyxor en lördagskväll. Men det är väl det bästa tänkbara iallafall. Kärleksfull som jag försöker vara så har jag bakat pastor Grahams tekakor åt mina karlar och riktigt smörat till det genom att använda hjärtformen. Hoppas på att plocka nån poäng där...
Ska ännu sätta ihop en deg till Fougasse, ett sydfranskt bröd som föreställer livets träd-symbolen för livgivande kraft. Låter det inte bra så säg! Det ska jäsa i 12 timmar så man får så lov att planera lite.

2 kommentarer:

  1. Varde nöjda med grahambröden? Här är de på + sidan! Kramar/adina

    SvaraRadera
  2. Jodå, de fick klart godkända!

    SvaraRadera