Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 19 november 2010

Babianmössa



I går kväll var det kallt, fullmåne och stjärnklart och jag fick lurad med gubben på en månskenspromenad tillsammans med hunden. Det var premiär för min huvudbonad, kärleksfullt kallad babianmössa här hemma.
Fick den av gubben i vårvintras när vi var till Äkäs och jag längtade ihjäl mej efter Zeb som fått stanna hemma. Visst påminde mössan lite om Zeb, lurvig och go.
Tur att jag har min egen lilla manekäng här hemma som gör allt för lite godis!

Såg ett avsnitt ur Albert och Herberts julkalender (jo jag vet att det är barnsligt men det struntar jag i) och jag måste säga att Albert var en föregångare när det gäller dagens inredning. Han kokade nämligen knäck och hängde upp strutarna i ett snöre med träklädnypor. Titta nu in i vilken inredningsblogg som helst och alla har hängt upp nåt i klädnypor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar