Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 18 november 2010

Nöjd



Jag tror det är bra att ha tråkiga dagar mellan varven så uppskattar man allt det fina som händer en annan dag istället. Som idag tex. började dagen med att besöka min härliga väninna i Purmo. Har lärt mej så mycket av henne. Brukar säga att jag blir en bättre människa varje gång vi möts.
Sen tog jag en sväng till staden och köpte Linda Lampenius fina julskiva och oj vad den är bra! Mycket fiolmusik men också sång med kör och gäster. Sylvias julsång är min favorit och det har den varit länge länge...
Nu håller julfeelisen att komma men gubben i huset måste ut en sväng,orkade inte höra på julmusik redan. Men det är ju nu man ska börja om man ska hinna. Så är det också den mörkaste och jobbigaste månaden så jag gör allt jag kan för att trivselfaktorn ska infinna sej om det så gör att gubben hamnar ute...
Men efter annandag jul är jag färdig att städa bort julen, så har det alltid varit.
Fick så äntligen skaffat mej en varm vinterjacka så nu är jag nöjdare än på mycket länge.

Träffade på en församlingsanställd idag och jag drar på smilbanden ännu av hans lustiga kommentarer.
Roliga möten man träffar på mitt i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar