Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 21 november 2010

Tacksam



Var på vår sedvanliga söndagspromenad ganska tidigt i morse. Det var så tyst i skog och mark,endast ljudet av våra skor i snön. Sådana gånger kan jag känna stor tacksamhet. Till livet,naturen och tystnaden. Tacksam för att mina ben bär mej utefter skogsvägar, över åkrar,genom skogar och över diken. Sånt vi tar för givet men är inte alla  förunnade. Tacksam över vetskapen att mina barn sover i sina sängar när vi kommer hem igen. Vet att jag låter djup nu igen men så blir jag ibland.
Vi samlade lite ris,kottar och mossa och väl hemma band jag en dörrkrans. Inte så enkelt med ett pekfinger som sticker rakt ut och är mest i vägen så den blev lite simpel men huvudsaken att jag gjort den själv.
Satte kottarna på tork för att få dem att spricka ut och mossan runt en nyinköpt amaryllis.

Gå in här:
http://www.myspace.com/orionmetalmusic/music/songs/Alive-76901900

Sonens band Orion har gjort en demo på låten Alive och den låter hur bra som helst.

2 kommentarer:

  1. orions låt finns på mina favoriter tänk va pojkarna kan !!!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte den blev så bra när den blev klar. Pojkarna verkar också nöjda.

    SvaraRadera