Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 10 november 2010

Ett varmt hjärta



När dagarna blev kallare sökte jag efter ullsockorna och i samma påse fanns mina stickade tossor som mormor gjorde åt mej redan i lågstadiet. Gräsliga färger i senapsgult,gult och nån konstig röd men oj vad jag har använt dem. Botten har jag nött ut så mormor stickade ny med dubbla garn så att det säkert skulle hålla nu med inslag av blått.
Nu är det så att de senaste vintrarna har det kommit nya och nya hål och de blivit allt glesare men trots det fullt användbara. Gubben har påpekat flera gånger att kanske det borde vara dags...
-Aldrig i livet! har jag svarat. De är ju de bästa jag har.
Men nu satt jag och tummade på dem och måste hålla med gubben att kanske det borde vara dags...
Jag gick till pannrummet med dem och blundade när jag slängde dem i elden men gott folk,det tog emot.
Säkert är fina luftvärmepumpar och alla golvslingor bra men mormors tossor värmde inte bara fötterna, de värmde också hjärtat.

2 kommentarer:

  1. Modigt gjort av dig!! / Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jo tack jag vet,kan dock ångra mitt beslut ibland :)

    SvaraRadera