Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 november 2010

Städning



Det brukade ta mej 8 timmar varje veckoslut att göra allt perfekt-om någon skulle komma.
Sen upptäckte jag att ingen kom,de var alla ute och levde livet och hade kul.
Så nu när jag får besök känner jag inget behov av att ursäkta mej hur det ser ut i mitt hem.
De är mer intresserade av att höra om allt jag gjort medan jag var ute och levde livet.

Livet är kort-njut av det!

Damma om du måste,men vore det inte bättre att måla en tavla eller skriva ett brev,baka en kaka eller så ett frö...
Damma om du måste,men man har alltför lite tid till att simma över floder,klättra i berg,lyssna på musik och läsa böcker,umgås med vänner och leva sitt liv...
Damma om du måste,men världen är där ute med solen i dina ögon,vinden genom ditt hår,ett lätt snöfall,en regnskur. Den här dagen kommer inte tillbaka...
Damma om du måste,men tänk på att ålderdomen kommer och den är inte vänlig.
Och när du går bort-och bort måste man-ja då blir du,just du,mer damm!

Det är inte allt du samlat på dej,utan det du dräller omkring dej som visar vilket sorts liv du levt.

Ett hus blir ett hem först när man kan skriva "jag älskar dej" på möblerna!

2 kommentarer:

  1. Så sant,så sant.Dammtussar i huset ir ju ett tecken på att man har gjort na som ir roligari än att torka damm!Trevlig helg syster!

    SvaraRadera
  2. Livet är för kort för att dammas bort. Ha det gott!

    SvaraRadera