Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 29 november 2010

Kallt men vackert



Oj oj en sån vacker förmiddag vi haft idag. När solen steg upp så skyndade jag mej ut med kameran till de två åbroarna vi har här i närheten för att ta lite bilder. Men det var så kallt att jag bara knäppte lite här och där på måfå, gick inte där att stå och fundera på några intällningar inte. Föresten så förstår jag mej inte ett skvatt på dem hursomhelst. Lägger på auto och trycker av och så får det bli som det blir.
Med stelfrusna händer skyndade jag mej tillbaks och det värkte i händerna när värmen började komma tillbaks.
La en bröddeg på jäsning idag och gjorde det enkelt för mej genom att grädda i långpannor så är det bara att skära till passliga bitar sen.
Goa mamma kom på kaffe före jobbet och vi hade en mysig eftermiddag tillsammans.
Nu borde det läggas mera ved i pannan och en lurvig sitter bredvid mej och ser ut att behöva få springa av sej lite så det är bara att klä på sej rejält och hålla modet uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar