Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 16 november 2010

I bandage



Så har det då hänt det som jag många gånger fasat för. Jag har varit med fingret i punktsvetsen och är nu sydd med tre stygn. Vad gjorde du dit med fingret? är det säkert en och annan som funderar och visst har jag själv också undrat. Men det är ett ögonblicks verk och man hinner inte fatta vad som hänt.
En urgullig sköterska tråcklade ihop mej och jag sa åt henne att jag nog är lite nervös, bara så att hon skulle förstå om jag hade nåt hysteriskt i blicken. Jag tror faktiskt att om jag frågat så skulle jag fått sitta i hennes famn och hon tyckte jag var så tålmodig och duktig. Synd bara att jag glömde fråga efter en leksak ur hennes plastburk...
Antibiotika och några dagars sjukledigt är vad som väntar nu. Fick också stränga order om att vila och ta det lungt och det har jag inga problem med. Jag ska ligga i soffan och titta på Albert och Herberts julkalender och vara hur barnslig som helst!

4 kommentarer:

  1. stackars lilla duttan lipi lipi lamm sko tri trampa hon sko ida sår måro betär puh puh puh

    SvaraRadera
  2. Men snälla vän!!! Kom hit ska jag blåsa på fingret.... adina

    SvaraRadera
  3. aj aj int na rolit ..men du får ju va hejm å viil skönt imillanåt he å ja får å va hejm ti tisda nästa vk inflamera axel så nö ska vi njut åv att få va lyxhustru en stånd ha de gött :)
    hälsninga från Hagaliide

    SvaraRadera
  4. Hej Hagaliide!Va kul att du hitta hiid. He ir bra me ledigt men tå ja ir så handikaappa!

    SvaraRadera