Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 9 november 2010

Liten blev stor



Stora sonen går tredje och sista året på Optima Hagagränd och ska bli artesan. Så fina arbeten han gjort där och mera på kommande. Jag tyckte när han började på ettan att han var alldeles för liten för att lämna hemmets trygga vrå men det var dit han ville. Men det är så hälsosamt (främst för mamma) att de får försöka klara sej själva och ta ansvar och under de här åren har han blivit stora karln...
Vart tog mammas lilla gosse vägen som alltid sjöng och plockade blommor oavsett årstid. Som hade faffa och Pippi Långstrump som sina låtsaskompisar.
Jag minns en gång när jag satte mej bredvid honom då han blev arg och sa: DU SEST JO PÅ FAFFA!!!

2 kommentarer:

  1. Otroligt fint skåp han lagat! / Gunilla

    SvaraRadera
  2. Han är rätt stolt över det själv. Få se vad de andra killarna hittar på.

    SvaraRadera