Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 7 november 2010

Sköna söndag



Att vakna upp en morgon och se att det är lite vitt på marken gör att jag känner mej gladare än på mycket länge. Dessa gråa och regniga dagar vi haft är nog det sämsta tänkbara. Vet inte om jag får säga det högt men jag tycker om vintern. Snö,frusen näsa,varma drycker,ullstrumpor och eld i spisen,då trivs jag. För det mesta i alla fall.
Idag var vi på en nästan två timmars promenad i skog och mark. Sol och snöfall varvade varandra.
Vi gick efter stigar i den djupaste skog och ensam skulle jag aldrig få för mej att gå dit. Jag är lite som lille Skutt i Bamse,rädd för allt möjligt. Björnar,älgar,utomjordingar...
Men nu var ju pappa Bamse med så då var jag så modig så!

Snart har vi ny vecka på gång med jobb och studier så nu ska jag bara njuta av de mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar