Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 2 december 2010

En dam



Jag har haft nöjet att lära känna en äldre dam.
Med grått långt hår som är flätat i små flätor och uppsatta på huvudet,sen ringlar lockar sej ner och ramar in ansiktet. En dam med humor som få men också en mycket allvarlig sida finns där.
Som bakar ljuvliga pepparkakor som är noggrant dekorerade med glasyr och som läser dikter högt och kommer ihåg dem utantill.
Som målar rosor,rosor och åter rosor och jag nästan känner doften av dem.
Hälsan är inte vad den borde vara och många dagar en kamp.
Bäst vore om jag låg på bädden och blev omhändertagen säger hon.
Jag klappar henne på axeln och säger att hon inte får ge upp, vi tar en dag i taget.
Nej inte får jag ge upp säger hon, jag har ju precis beställt en sprillans ny bil !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar