Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 17 december 2010

Ju(v)liga dofter



Aahh... nu doftar det jul i vårt lilla hus. Fem stycken limpor är färdig gräddade och även om de sprack lite så har testpanelen gett klart godkänt. De ville inte komma igång med jäsningen fast de fick stå länge men när de väl kom in i ugnen så nästan explodera de. I samma veva som jag sökte efter de rätta limpkryddorna så hittade jag hela nejlikor och passade på att pynta några apelsiner och de bidrar nu till den härliga doften.

Nu är det bara en vecka kvar och så är det roligaste över. Jag gillar förberedelserna allra mest och skulle helst börja tidigt i november. Men gubben lever med handbromsen på mest hela tiden så det måste smygas in lite här och där. Då har han inte riktigt koll på läget. Kvinnans list...
Försökte med bedjande ögon förklara att många redan tagit in granen så vi borde också göra det med där blev det tvärstopp. Får väl lägga band på mej några dagar till.

Har fixat lite paket och ett par borde få papper omkring sej ännu innan de hittas av nån som förvillat sej i mina skåp.

Stora sonen berättade att han och två andra får ha treans internat helt för sej själva fram till jullovet och de två första veckorna efter. De andra har fått åka hem och ta sej istället varje dag på egenhand till skolan. De har blivit upptäckta med ölande i internatet och det är stränga regler på det. Tänk att det ska va så svårt att förstå att regler är till för att hållas. Det har hänt förr i andra klasser och straffet har varit det samma så de har vetat om det men ändå ska det försökas. Hoppas nu de lär av detta...

3 kommentarer:

  1. Ja det hoppas jag också! Så mycket enklare livet skulle vara för dem om de insåg att regler är till för att hjälpa dem leva...

    SvaraRadera
  2. Förresten... ha en bra helg du också! / adina

    SvaraRadera
  3. Ja det sägs ju att man lär så länge man lever men visst är det sorgligt på nåt vis med dessa gossar.Må så gott!

    SvaraRadera