Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 26 december 2010

Min jul



Kära gubben gav mej en sparkstötting i julklapp. Jag har pratat länge om en sån men många vintrar har varit snöfattiga och slaskiga så det har verkat lite onödigt. Men nu har vi vintrar som i min barndom och då gäller det att passa på. Igår gjorde Zeb och jag premiärturen och -20 var rena rama sommarvärmen efter -30 som också har varit. Med rätt klädsel så blev färden en njutning och en ny tur ska göras idag.
Kolla in hur allt matchar. Zebs blå koppel och blå sparkstötting, min gröna halsduk och kransen på boddörren och sen svart och vitt. Där har vi allt fått till det!




Dan före julafton var en lugn tillställning här hemma och tur var väl det för ute var det smällkallt. Vi hade färdigt handlat så vi kunde i lugn och ro förbereda det sista. Jag gjorde morotslådor och åt upp en hel själv samma dag. Jag skulle klara julen på enbart hemmagjord morotslåda, det är bara så.
På kvällen var det uppesittarkväll hos mommo och klockan hann bli 01.00 före vi masade oss hem så det måste betyda att vi trivdes rätt bra. Satt och åt mest hela tiden. Ojojoj...

Julafton. Sov länge, ingen brådska här inte. Hela familjen var till julbön i kyrkan och efteråt och tända ljus på gravarna.
Sen bjöds det på mat hos svärföräldrarna och det är en prestation i sej. 21 personer samlas runt bord i vardagsrummet och soffan hade fått flytta ut. Det ska trillas några köttbullar...
Så kom då äntligen tomten! Med nypermanentad frilla men annars samma kläder och slips som vi är vana med från många år tillbaka. Här var det inget HO HO HO utan en ganska fnissig en som hade problem med imma på glasögonen.
Senare på kvällen for vi hem till lugnet och där låg våra julklappar och väntade under granen. Vi värmde glögg och drack medan vi öppnade paket och det var den mysigaste stunden på hela dan. Lyssnade på julmusik och tände massa ljus.




Så här såg större delen av juldagen ut. I soffan med pyjamas och fina tidningar, så mycket mer behövs det inte. Nå, jag var ju faktiskt på två motionsrundor för skinkans skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar