Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 13 december 2010

Lucia



Luciadagen är det idag.
Mitt vackraste luciaminne är  när jag låg med sonen bredvid mej endast två dagar gammal och in genom dörren kom Jakobstadslucian med följe. Jag visste inte ens att det var luciamorgon så i min lilla värld jag levde med min pojke. Men de sjöng så vackert och hela rummet fylldes med ljus så jag kommer nog för alltid att minnas det. Själv har jag också varit lucia  på ungdomarnas julfest i församlingshemmet. Det var inte lika stämningsfullt för ett så fnissigt luciafölje har inte skådats varken före eller efter.

Sonen fick ett kort på sin dag med en fin text på och som inte har nåt med lucia att göra men vill dela med mej av den ändå. Texten är skriven av Siv Andersson.

Tro på dej själv

Varför är det så svårt
att tro att man är bra,
att känna att just jag
är den jag helst vill va.

Nån annans kvalite´er
är sånt man bara vet.
Men uppskattning från andra
tas emot med tveksamhet.

Tänk om vi bara kunde
byta plats ett litet tag
och genom andra ögon
se oss själva för en dag.

Då skulle du få veta
det du inte tror på nu
-att det är helt fantastiskt
att det finns någon som du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar