Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 4 maj 2011

Att bara vara


Får man det? Många gånger kommer den där känslan att man borde vara så mycket duktigare och kreativare än man är, men om man inte orkar då?
Undrar om jag inte mentalt ställt in mej på en skön hemma kväll för hela jag känns som en blyklump och hjärnan har flytit i väg på bomullsmoln.
Nu har jag ju ändå fått fyr i pannan för varmvatten och haft ett litet syprojekt men vi samarbetade inte riktigt ikväll min Pfaff och jag. Lite hundskit har jag också skyfflat bort.
Gubben är troligtvis i Schweiz vid det här laget men jag har ingenting hört. Han sitter säkert på nån lyxig restaurang och äter flott som nån annan betalar. Själv öppnade jag en ärtsoppsburk och värmde en rejäl portion åt mej och vet ni vad det bästa är? Jo det finns kvar än i morgon att värma, när gubben sitter och äter på nån lyxig restaurang. Ibland känns det lite orättvist.
Tror faktiskt jag har plockat nån poäng av lillsonen ikväll för jag har haft på en cd med Porcupine tree som är det nyaste i hans smak. Jag har på helgerna fått ta lite del av den när han spelat på rummet och tro det eller ej men jag har gillat det. Lite melodisk hårdrock, mycket intrumentalt och lite trolskt över det. Sms:ade honom att jag lyssnar och han ville veta om jag gillar. Skickade tillbaks att det är rätt skön musik och nu tror jag bestämt han sitter och beundrar morsan och tycker hon ÄR lite cool i alla fall.
Ska försöka lirka det sista rödvinet ur boxen och sen krypa upp i soffhörnet med Zeb och klia honom bakom örat tills det blir lagligt att gå och lägga sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar