Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 27 maj 2011

Fotbollsfredag


Nu börjas det igen, fotbollssäsongen och vädret är precis som det ska vara, regnigt och småkallt. Men det är bara att klä på sej och så här i början av säsongen ser jag fram emot att stå vid sidan av planen småhuttrandes. För vad gör man inte för sina ungar?
Att sen få komma hem och sätta sej i en varm bastu och njuta av fredagskvällen det blir liksom höjdpunkten.

Sen på småtimmarna misstänker jag att akvarellpappret, färgknapparna och penslarna åker fram. Har haft en bild i huvudet några dagar som borde få komma på papper.
De här härliga kvällarna vi haft den senaste veckan efter regn och blåst när allt lugnat ner sej och solen har kommit fram för att visa sej en stund före nedgång, ja de har varit magiska. Synd bara att jag har så tidiga mornar så jag inte kunnat vara uppe hur länge som helst. De här kvällarna har inspirerat mej till tusen med det härliga ljuset och det skirgröna och viljan att skapa har varit starkare än på mycket länge.
Det är precis som jag känner det nu som det ska kännas när det ska målas och skapas och jag gör det allra bäst sena kvällar som sen går över till natt.

Vill i kväll tipsa om Öt:s dagboken sid 15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar