Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 8 maj 2011

Morsdag


Glada mammor på morsdag med sina trendiga solhattar.
Mamma hittade dessa hattar i en fyndkorg för många år sen och på skoj köpte hon varsin en. Det har hänt ett par gånger att jag tagit hatten på när jag varit på besök och så skrattar vi lite åt de fula kreationerna. Synd att vi inte blev bjudna till det engelska kungabröllopet för där hade vi smält in i mängden.
Riktig sommarvärme har vi haft idag och jag dukade fram på terassen  och där åt vi grillat och annat gott och bara myste. Den bästa morsdagsgåvan var när pojkarna kom tassandes en efter en till köket där mellan elva och tolv på dagen och jag fick morsdagskramar av småsömniga pojkar. Sen satt vi länge på terassen och  pratade och jag bara älskar de här stunderna.
Nu har de åkt igen och plötsligt blev det så tyst i huset. Det är svårt att vänja sej och efter en dag som morsdag så är det extra motigt. Jag är så otroligt blöt när det gäller mina pojkar det kan inte hjälpas.
Hoppas nu på en fin vecka med skönt väder, borde få tvättat fönstren på utsidan nån dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar