Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 2 maj 2011

Tummen upp


Nu frågar jag mej om det ändå inte är varmare när det är -20 än den här nordliga blåst vi har dessa dagar. Jag drar mej från att vistas utomhus med med en hund med bedjande ögon är det svårt, mycket svårt. Jag var en lite runda med honom i kväll men vi gick kanske 200 meter så vände vi och det kändes som 2 kilometer i motvind. I fickan hade jag grisfilebitar så vi gick in i skogen och lekte gömma godis och där var det mycket bättre. Känns inte bra att man nästan ska frysa ihjäl när det ändå är 2 Maj.
I går kväll lockades jag ändå ut när himmlen charmade mej med sin oemotståndliga färgprakt och med blåfrusna fingrar sprang jag omkring med kameran.
Jag är så utan go dessa dagar. Får inte mycket gjort om kvällarna utan lämnar mest bara och hänga. Sover dåligt om nätterna och det visar sej när kvällen kommer.
Det nödvändigaste får jag hur som helst gjort men allt det där roliga som jag vill göra kommer jag mej inte för. I kväll har jag hur som helst skurat ett av Patriks skopar som hade fått röd poleringsfärg på sej och kunde glatt sms:a honom att de nu är som nya. Han har varit första dagen på Teak Deck i Terjärv där han ska ha praktik i 3 veckor. Har förstått att det har gått bra och det bästa är väl att han får bo på internatet och tillbringa kvällarna i slöjdsalen.
I dag fick vi veta att den 1 Juni blir det grillkväll vid jobbet med Lasse Forsman som kock och menyn var som från den finaste restaurang. Tummen upp säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar