Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 3 maj 2011

Tisdagsträff med pojkarna


Att få en snabbträff med pojkarna en tisdagkväll gör att en vanlig tråkig tisdag får en guldkant.
Patrik har restaurerat en klaffbyrå åt farmor och farfar och den var nu klar för avhämtning. Jag tog förstås tillfället i akt och klämde mej in mellan gubben och farfar i paketbilen och så bar det av till Terjärv. Pojkarna har för det mesta bilder på sina telefoner av möblerna de håller på med att visa upp på fredagar, men det är ändå annat att se dem i verklighet. Patriks slutarbete blev en tv bänk med annorlunda design och den blev riktigt snygg, kunde själv tänka mej att ha en sån. Erik har snart färdigt sitt skåp och så har han snidat en handspegel där det ännu finns smågrejer kvar att göra. En elgitarr är också på gång och den ska ha flera varv med vit färg och lack. Det kommer så många fina saker ut från den skolan. Kniven på bilden gjorde Patrik före jul.
Gubben har packat väskan för arbetsresa till Schweiz i morgon och jag skulle så vilja åka med. Men hit blir jag och det blir väl att städa eller nåt annat kul så länge han är borta. Men jag kan ibland tycka det är skönt att vara ensam herre på täppan, det är bara hälsosamt. Det är ju så mycket roligare på fredag sen när han kommer hem igen och ungarna också dyker upp. Tänker jag efter en stund så är det inte alls långt till fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar