Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 8 juni 2011

4 år


Min trogna vän fyller 4 år idag och det har varit år av glädje och mys. Zeb är en riktig myskille som vill vara nära, nära och gosa mest hela tiden.

Nice run gick av stapeln i kväll och jag deltog med mina arbetskamrater. Det var en svettig historia men det gick förvånansvärt bra ändå. Gamla chefen var som vanligt och heja på "sina flickor", han sviker oss aldrig. En negativ sak var att vattnet var slut när vi kom till 3 km och skulle jag inte haft en egen liten flaska med så hade syster och jag torkat ut på halva vägen. Det var nog en arrangörsmiss i den hettan.
Lyckliga jag hade tur i lotteriet och vann en vip biljett till en Jaro match. Ni förstår jag är överlycklig. Skulle vipplatsen innehålla vin och mjuka fåtöljer kunde det locka men nu blir det gubben som får glädjas åt biljetten. Han fyller år på fredag så presenten är liksom fixad.
Medaljer delades ut vid målområdet och det var en massa karlar på rad med medaljer i högsta hugg och gratis kramar. Bara att välja och vraka och jag valde Mikael Söderman. Sa åt honom att jag har en likadan hemma så det känns tryggt på något vis.

Resten av veckan är ledig för min del och det känns mer än bra. Det är på tok för varmt att arbeta i fabrik nu så nu lägger jag sprätt på två pekkas.
Erik sitter med sin akustiska i trädgårdsgungan och spelar så nu går jag också ut och njuter av musik,ledighet och en underbar kväll. Sköt om er!

1 kommentar:

  1. ja,TACK syster utan ditt vatten hade jag nog kroknat innan mål!!!Men nu klarade vi det galant.

    SvaraRadera