Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 2 juni 2011

Juni


Vet att jag är en dag för sent ute med almanacksbilden men det passar bra för jag känner att nu är jag hela tiden ett steg efter. Men det blir säkert bra till slut.
Hade en dålig morgon med för tidig väckning av att näsan var totalstockad och andningssvårigheter. Hittills har det gått bra med pollensäsongen men nu tycks den medicinering jag har inte hjälpa så värst mycket.
Tog medicin och somnade om en stund. Vacknade med ett huvud tungt som bly och tog då min dagliga pollentablett i samband med morgonmålet. Efter ca en timme flimrade det för ögonen och jag funderade då om jag eventuellt fått för mycket medicin i mej på bara några timmar.
Bakis från gårdagskvällens grillfest var jag inte för jag vet mina begränsningar och vet när det räcker. Det gick om i alla fall och jag har varit igång hela dagen.


Bland alla måsten har jag varit lite kreativ idag och spraymålat en ytterkruka svart och den steg direkt i värde. Från början var den blå och beige och jag hade fullständigt tröttnat på krukorna, jag har 4 st i olika storlekar. I stället för att köpa nya testade jag sprayburkens underbara värld och jag blev så nöjd. Svarta ytterkrukor är ju så trendiga nu. De andra ska också få sej en omgång tids nog.

2.6 1990 blev vi äkta makar gubben och jag och därför bjöd han mej på pizza vid Sesam i kväll. Romantiskt jag vet men som unga var vi mycket på pizza när vi inte riktigt visste vad vi skulle göra på helgerna så det hör ihop med oss på nåt vis.
Jag brukar tänka på det ibland, mommos bullaskivor med tjockt smörlager och otaliga pizzor med gubben, visst har det lagt grunden till det stabila.

1 kommentar:

  1. GRATTIS PÅ BRÖLLOPSDAGEN!Bra tips det där om att måla om sina krukor.Och oj va vi hade roligt igår på grillfesten, hade skrattat så jag var sjuk i käken!!!STRESS INT IHJÄL DE IMÅRO NÖ TÅ! Ses på lördag.*syster.

    SvaraRadera