Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 23 juni 2011

Flickor


Torsdagkväll och i morgon är det midsommarafton. Inte ens det dåliga vädret stör mitt humör nu när tre hela lediga dagar ligger framför. Arbetsdagen gick otroligt fort idag och jag tror det har nåt att göra med ett besök och glada midsommarhälsningar från vänner.
En av de bättre karlarna jag känner kom förbi på jobbet i dag med en frysväska i högsta hugg. Han är pensionerad sedan flera år tillbaka men glömmer inte oss ändå utan kommer alltid före jul och midsommar och pratar bort en stund och bjuder på nåt gott. I dag var det hans son som arbetar med oss som bjöd på glass åt alla, bara för att han far på ledigt från nästa vecka. Så kom då den pensionerade och hälsade på min arbetskompis och mej där vi satt på arbetstid och avnjöt varsin glass. Hej på er flickor, hur har ni det? undrade han. Flickor...tänk att få höra det av en äldre herreman, då blir man faktiskt lite flickfnissig och glömmer för en stund sin rätta ålder. En trevlig pratstund fick vi och arbetet löpte galant efteråt.
På eftermiddagen var det info med chefen och midsommarkaffe med jordgubbstårta. Chefen pratade en massa siffror och statistik och kom så till farmtillbehören. Flickorna som svetsat har gjort ett bra arbete säger han. Då knuffar jag min arbetskompis lätt i sidan och viskar att det var andra gången idag vi blir kallade för flickor. Är det månne midsommarn som gör det?

Nu är regnet i full gång och grått överallt. Hann plocka in nästan hela rabarberbusken före det började spilla ner och har nu rabarbersaft att stå i en hink i köket. I morgon ska jag sätta det på flaskor. Gott och läskande varma sommardagar.
Erik, jag och Zeb är ensamma hemma, de andra förstår inte sitt bästa utan står i regnet och tittar på fotbollsmatch. Det betyder att vi gör vad vi vill och just skickade vi efter varsin bok till adlibris. Erik en bok om sin idol Dave Mustaine och jag The black songbook:chords med Leonards sångtexter och ackord. Ska tvinga Erik att lära sej spela nån av dem, hahaaa! Han blev förstås superglad.
Resten av kvällen går i slapphetens tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar